Život na ERASMU

Ráno vlakem do Paříže a večer zpět

8. března 2017 v 18:50 | Ell-e
A už je to tady. Moje krásný zakončení, můj poslední výlet v rámci mého pobývání v Rennes. A kam jinam bych jela, než
do města, ve kterým se už skoro ani neztrácím a který bych mohla navštěvovat znova a znova a znova - do Paříže!
Přiznávám, že bych tam snad ani tentokrát nejela, ačkoliv to bylo vlakem něco málo přes dvě hodiny. (Ale pokud se to nebooklo výrazně dopředu, cena mohla být v klídku 80, 90 éček za cestu. Mně se teda podařilo koupit cca týden před tím cesty za 35 a za 31 euro, což tolik nebolelo. Ale kdybych si byla jistá dřív, mohla jsem platit i polovinu.) Neměla jsem asi úplně s kým jet, navíc furt je človek tak trošku nervozní z toho všeho dění, že jo. Nicméně mi napsala moje kamarádka, která tady v ČR bydlí prakticky vedle mě a která je teď na Erasmu v Litvě, že podniká s jedním kamarádem takovej výlet po Evropě a že budou poslední listopadový víkend v Paříži. Tak co bych se nepřidala, že?

Sama v Dinanu

3. února 2017 v 14:00 | Ell-e

.. možná lepší než Sám doma? Těžko říct, každopádně jsem se 11.11. vydala sama samotinká na výlet do historického města Dinan. Většina lidí, která po tom toužila, se tam už stihla dostat dřív, ostatní měli i jiný plány, tak jsem si řekla, že když je to tak malý a je to tak blízko, že si užiju den pouze za přítomnosti mého Já.
A bylo to fajn!

Chceš magický místo? Carnac!

4. ledna 2017 v 21:59 | Ell-e
Dnes tu mám lehce navazující článek na ten minulý. Jak jsem zmiňovala již v tom předešlém článku, na Quiberon jsme jeli autousem přes Carnac. A tak jsme to odpoledne chtěli vzít zpět jedním busem do Carnacu a pak dalším busem zpět na nádraží v Auray. Nicméně to úplně tak nevyšlo.

Quiberon - kouzelný poloostrov v Bretani

18. prosince 2016 v 18:00 | Ell-e
Jednu sobotu ke konci října jsem se rozhodla pro vstávačku v pět hodin ráno. A tak jsem potom přirozeně doufala, že to bude stát za to! Ostatně, kdybych se po té páté nebudila sama budíkem, tak by mě stejně vzbudili zatracený španěláci, kteří se vraceli z pařbičky a využili toho, že kuchyně už jsou odemčený a tak se rovnou v kuchyni rozložili, aby se dožrali po partošce, že jo. Ale abych nekřivdila jenom jednomu národu - bylo to takový menší španělsko-francouzský míšení!
Nicméně zpět k mému tématu! Proč jsem tak brzo vstávala? Rozhodla jsem se totiž s pár lidma jet na Quiberon, opravdu malý bretaňský poloostrov. A hned na začátek prozradím, že to za to vstávání opravdu stálo - je to jeden z mých nejlepších zážitků vůbec a nejenom proto, že jsem tenhle výlet spojila s návštěvou Carnacu, který je hned za rohem.

Ranní nádraží v Auray. Už to dalo slibovat, že to bude všechno hezký. :))

Le Mont Saint-Michel aneb Na skok do Normandie

6. prosince 2016 v 20:38 | Ell-e

Tentokrát se ozývám už z Čech, ale zbývá mi ještě dost restů, tedy dost výletů, o které se tu chci podělit.
Na začátku října jsme se totiž rozhodli opustit naši milovanou Bretaň a zajet si do Normandie a navštívit něco, co je vlastně taková povinnost, když už jste takhle blízko. Ono totiž Le Mont Saint-Michel se nachází cca hodinu busem od Rennes. A to chceš!

Výlet do Nantes

30. října 2016 v 16:05 | Ell-e
Téměř v polovině září, konkrétně 10.9., jsem podnikla další bretaňský výlet, tentokrát jsme v takový menší skupince jeli do Nantes, což je od nás nedaleko a autobusem se tam dá dojet v dobrém čase a za skvělou cenu. V Nantes je na stáži jedna naše spolužačka, takže orientace pro nás byla daleko lehčí, protože nás ona mohla provést tím prakticky nejzásadnějším. Dneska uberu na textu a spíš tu nechám jen fotky. :)

Sobota v Saint-Malo

16. října 2016 v 17:01 | Ell-e
Být na Erasmu v Bretani má tu nepopíratelnou výhodu, že se tu dá hodně výletit, což znamená, že ve vašem dosahu je plno zajímavých míst vybízejících k navštívení, značné množství z nich je ve vzdálenosti do hodiny a půl autobusem. Francouzi za poslední rok nebo dva objevili, že cestovat se dá nejen vlakem, ale i busem, takže konečně mezi městy nasadili busy a my z toho můžeme teď profiter bien!
Takže můj první výlet, ke kterému se musím vrátit až k prvnímu víkendu v září, směřoval do Saint-Malo. Místa, které mě okouzlilo!

Francouzské neradosti

3. října 2016 v 23:01 | Ell-e
Tenhle zahraniční pobyt je snad všechno. Hlavně tedy příprava na rozličný stresový situace. Myslím, že už jsem připravená dost, tak to někdo stopněte, prosím!

No dobře, trošku to přeháním, ale viděla jsem tady toho už docela dost.

Žiju ve městě (ze) slaného karamelu

18. září 2016 v 16:06 | Ell-e
Už ani nevím, kdy tu byl naposled nějaký aktuální článek, který bych zachycoval to, co se mi zrovna v životě děje. Ale co, to už je asi taková vysokoškolská klasika obecně, co tak koukám. Nicméně konec řečiček kolem, protože těch keců tu dnes bude ještě až kam!

Nadpis článku není žádný nesmysl. Momentálně totiž pobývám ve Francii a to ve městě Rennes. Ve zdejším regionu jsou ujetý na slaný máslo, s čímž jde ruku v ruce vysoká konzumace slaného karamelu. Já miluju karamel. A miluju slaný karamel. Merde. Stále ještě odolávám obrovským lahvím, ze kterých si můžete stříkat litry slaného karamelu na cokoliv a zatím jsem si koupila jen pár plněných palačinek. (Ale statečně to doháním konzumací briošek. <3)

Louvre à Lens

1. dubna 2015 v 20:00 | Ell-e
Zpětně zde doháním, co se dá a tak se konečně dostávám k fotkám z Louvru, z muzea ve městě Lens. Toto město se nacházelo nedaleko nás, vlakem z Arrasu to bylo kolem čtvrt hodiny. (Takže tady v Čechách asi dýl. :D) Ze samotného města jsme neviděly prakticky nic, opět nás zastihlo nepěkný počasí a tak jsme to vzaly z nádraží přímo do muzea a pak zpět.
Já to navíc chtěla mít všechno co nejdřív za sebou i z toho důvodu, že jsem na půli cesty do muzea uklouzla na mokrý zemi a flákla sebou do hlíny vedle cesty. Ačkoliv šlo o dobře promyšlený a elegantní pád, (balancovala jsem tam hodně dlouho, než mi došlo, že nešťastný konec už nezvrátím), měla jsem prakticky celou pravou nohu ze strany zaflákanou jako prase a kapesníčy tomu rozhodně nepomohly. Však jo, nový rifle bylo třeba nějak pokřtít.

Vánoční trhy v Arrasu

23. února 2015 v 15:23 | Ell-e
Dneska bych to vzala opravdu velmi stručně, protože fotky, které vám chci dnes ukázat, zachycují předvánoční Arras a vánoční trhy a to už je opravdu mimo. :) Bohužel, dřív jsem to nezvládla, znáte mě.
Bohužel, den, který byl určen na návštěvu trhů a zároveň i věže, na kterou jsem se dřív nedostaly, byl poměrně zamračenej a výhled nebyl takovej, jakej by ideálně mohl být. Ale to neva, aspoň jsme viděly ty jejich pidibaráčky zeshora. :D

Největší katedrála Francie - Notre Dame v Amiens

1. února 2015 v 20:00 | Ell-e
Druhý týden v prosinci pro nás cizince připravila škola další turistický den. Tentokrát jsme měli navštívit město Amiens, který je poměrně blízko Arrasu. Město Amiens je známé například tím, že je tam vůbec největší katedrála z celé Francie a že je tam dům (pokud jsem dobře rozumněla, tak vlastně ne pouze jeden), kde roky pobýval Jules Verne. A právě toto byly naše cíle.

Francouzští studenti jsou hloupí

26. ledna 2015 v 14:56 | Ell-e
Samozřejmě to nechci nějak zobecňovat, každý si řekne, kdo jsem já, že můžu kritizovat, nicméně vypozorovaly jsme ve Francii s holkama věci, který nás mírně šokovaly a který bychom od studentů vysoké školy neočekávaly.

Hlavní věc, kterou jsme nedokázaly pochopit, je tato - jak je možný, že zvládáme francouzskou gramatiku líp než rodilí mluvčí?
Hned v úvodu je třeba říct, že si myslím, že my v Čechách jsme v těch jazycích drcený spíš po teoretický části než po tý praktický. Nevím, jaký názor na to máte vy, v komentářích si ráda přečtu náhledy někoho jinýho. Do nás se furt cpou pravidla, pravidla, pravidla, ale mám pocit, že nedostáváme moc šanci ty cizí jazyky využít v praxi. Anebo jsem jen měla smůlu na školy a na programy, těžko říct. Nicméně bych neočekávala, že rodilý mluvčí bude mít takový problémy, jaký jsme viděly právě při hodinách francouzský gramatiky.

Pochopila jsem Tylera Durdena

16. ledna 2015 v 11:59 | Ell-e
Ten okamžik, kdy pochopíte Tylera Durdena. Nespala jsem něco málo přes týden a měla jsem pocit, že k násilí nemám daleko.
Zároveň se objevily časy, kdy jsem taky odhalila flegmatickou část mého já. A díky za ní.
Možná to nedává smysl. Ale dává ho snad něco v době před vánoci?
Prosinec byl náročnej.

In Bruges!

29. listopadu 2014 v 9:09 | Elle
Existuje řada filmů, které vás nalákají do určitých měst, zkrátka proto, že ta města jsou v těch filmech strašně hezky vyobrazena. Například Barcelona si nemohla přát lepší reklamu než je film Vicky Cristina Barcelona a belgické Bruggy nemohlo propagovat nic lepšího než film In Bruges. Film V Bruggách jsem viděla už několikrát, ráda se k němu vracím, protože ten humor mi strašně sedne. Bruggy jsou tam strašně hezky vyobrazený, i když jedna z hlavních postav tam o nich mluví neustále strašně hnusně. :D Pravda je taková, je Bruggy jsou skutečně pohadkový. (Fuckin' dream!) Vím to, protože ten film mě donutil tam jet. Už pár let to byl takovej můj malej sen, dostat se do Brugg, no a teď, když bydlím ve Francii kousíček od belgických hranic, se mi to konečně značně zpřístupnilo.

Jak jsme jedli šneky

15. listopadu 2014 v 12:21 | Ell-e
Prosím, neztracujte mě! :D Ale říkaly jsme si s A., že by to bylo trapný, žít nějakej ten pátek (doslova) ve Francii a nezkusit něco divnýho z jejich kuchyně. (Jakoby nebylo dost divný, že šíleně kombinujou jídla.. V menze mi chtěli na tortelliny s boloňskou omáčkou hodit hranolky.) A tak došlo k odhodlání a zkusila jsem to!

Zámek v Chantilly + Compiègne - vše v Pikardii

7. listopadu 2014 v 22:10 | Ell-e

18.října pro nás univerzita připravila turistický den. Skvělý na tom bylo, že ten den bylo opravdu nádherný počasí a navíc - celá akce pro nás byla zadarmo. Zúčastnit se mohli pouze ERASMUS studenti, případně studentni z toho jejich místního školního spolku. Oba naše cíle se nacházely v jiném regionu, než ve kterém se nacházíme my (Nord-Pas-de-Calais) a to v Pikardii.

Citadelle et le cimetière militaire à Arras

2. listopadu 2014 v 7:30 | Ell-e
Opět se vrácím do září, ale tentokrát jsme výletily na jiný straně Arrasu než posledně. Je fajn si jen tak něco projít a přitom aspoň trochu nasávat nějakou tu historii. Dnes spíše fotky než slova. :)

Pro začátek tu pro vás mám fotku, která ukazuje náš normální život.. Slintáme takhle u výloh s dobrůtkama zcela běžně. :D Ačkoliv teď už jsme se za ty ňamky naučily docela utrácet.

Dny evropského kulturního dědictví v Arrasu

1. listopadu 2014 v 7:30 | Ell-e
Už by bylo možná vhodný, doplnit sem to, co jsem vám v těch souhrnných článcích zatajila. Teda nezatajila, ale bylo by toho v nich už moc, tak jsem to záměrně vynechala.
Takže teď se vracím ještě do září, kdy jsme nebyly v Arrasu ještě moc zatížený a vyrazily jsme s holkama o víkendu, kdy byly dny Evropského kulturního dědictví, za tou kultůrou. Vstupy byly zadarmo anebo někde alespoň snížený, ačkoliv nás, jakožto studenty, by to beztak moc finančně nezatížilo. Moc jsme toho nestihly, osobně jsem myslela, že půjdem ještě druhý den (v neděli), ale to už bylo dost hnusný počasí, tak jsme nešly nikam.

Arras - osmý týden aneb Jsme v půlce

25. října 2014 v 13:01 | Ell-e
Salut! Zas jsem tu se souhrnem svého francouzského studentského života. Naposled jsem skončila u čtvrtého týdne, tak doufám, že se tu nebudu dneska moc rozkecávat + jsem si konečně nafotila pokoj a tak vám můžu to svoje doupě tady ukázat. :)
V popředí medailonek od Š. Na ní se nezapomíná. A kdyby mělo, tak ona to nedopustí. :))