S batohem po Belgii - Bruggy

20. srpna 2016 v 10:48 | Ell-e |  ..z Existence
Naší závěrečnou zastávkou při cestách po Belgii byly Bruggy. Bruggy jsem navštívila už třičtvrtě roku před tím minulým létem, protože jsem trávila zimní semestr na škole v Arrasu (sever Francie), takže to bylo relativně nedaleko a já je musela nutně navštívit, protože.. no, kdo zná film V Bruggách, tak jistě chápe. Můj Muž ho zná a strašně mi ty Bruggy záviděl. A tak jsme se dohodli, že je v létě navštívíme spolu, protože i když jsem tam již byla, jeden den byl tehdy zatraceně málo.

Díky mé předešlé zkušenosti s návštěvou tohoto nádherného gotického města jsme neměli žádný problém s orientancí, což vlastně nic neznamená, že jo, protože si myslím, že Bruggy nejsou na orientaci vůbec těžké. (Narozdíl od Bruselu.) Jako první jsme opět šli najít naše zabookované ubytování. Tentokrát šlo o hostel, protože Bruggy jsou takový belgický Český Krumlov a ceny jdou výrazně nahoru. Díky mému zakoupenému průvodci jsem zjistila, že v budově toho hostelu, kde budeme, je vyhlášená restaurace. Vyhlášená chutí a paradoxně nepřemrštěnýma cenama. Hostel se jmenuje Passage a ta restaurace je Gran Kaffee de Passage. K našemu zklamání jsme hned při vstupu zjistili, že restaurace je zavřená a podle zmatených slov (zřejmě) majitelky snad i mimo provoz nebo co. No nic, šli jsme obhlídnout pokoj, což bylo teda fakt dost strohý, ale na přespání to stačilo. Měli jsme tam být tři noci a já hned zjistila, co jsem podcenila. Zapomněli jsme na ručníky. Do nynějška jsme je nepotřebovali (díky hotelům) a já měla jen takovej pidi a tak jsme se s Mužem o něj těch pár dní podělili. Nicméně ty dny bylo trošku chladněji, takže ručníček nestíhal schnout, protože i v pokojích bylo chladněji, a já si potom domů přivezla na tváři nějakou vyrážku, kterou jsem ale do pěti dnů v čistotě přeléčila. :)) Jinak prostě hostel no, společné WC pro celou chodbu, společné sprchy, umyvadlo na pokoji. Bohužel nad každými dveřmi byly otvory, takže v noci bylo dost slyšet chrápání anebo bavící se bezohledný mladý holky. Ubytování na tři noci nás vyšlo na 163 eur.

Ještě v den příjezdu jsme stihli navštívit kostel svatého Salvatora, který byl prakticky hned vedle ulice s naším hostelem. Vstup byl zdarma, protože tam něco opravovali, jinak se tam platí euro nebo dvě, tuším. Poté jsme jako správní turisti nasedli na loďku a nechali provézt po kanálech, což bylo i s výkladem. Plavba stála pro jednoho 8 eur, což mi nepřijde zas tak hrozné a rozhodně to bylo fajn zažít. Pak jsme chtěli najít nějakou restauraci na večeři a nechtěli jsme, aby to bylo úplně v centru, protože tam je to strašně zaměřené na turisty a ceny byly opravdu vysoké. Našli jsme kousek od centra restauraci s názvem ve stylu Bruggské kuře (Bruge chicken nebo tak něco) a teď moje rada - tam nikdy nechoďte! Strávníci prakticky žádní a jídlo dost pochybný. Zdržovali jsme se pak v okolí našeho ubytování pro případ, že by to někoho z nás prohnalo..

Nejznámější bruggský pes. I ve filmu je hned na začátku vidět. A překvapivě je vidět, jak se vyvaluje v okně. :))

Nejstylovější mekáč. :D

Markt, hlavní náměstí.

Druhý den jsme započali výšlapem na věž a tady je vidět ten kostel svatého Salvatora, ve kterém jsme byli předešlý den.

Vlastně ne, ten den jsme začali nejúžasnější snídaní všech dob! Hned vedle našeho hostelu je takové snídaňové bistro Li O Lait (ten název mám snad dobře :)), kde byl super příjemný pán a kde jsme pojedli fakt jako králové. Druhý den jsme tam šli taky. To měla šichtu asi druhá parta, takže to nebylo tak vymazlený jako předešlý den, ale furt prostě senzační. I prostředí toho bistra je nádherný, světlý, příjemný a pouští se tam moc příjemná hudba. Já jsem snídaňovej typ, takže tyhle věci mě spolehlivě dostanou. :)

Po věží jsme navštívili Groeningemuseum, kde je mnoho starých obrazů namalovaných zvučnými jmény.

Tady jsem si oblíbila tu postavu vpravo.

A vida, jsou tam nejen staré obrazy, je tam i jeden od Magritta. :)

A jedno mnou nedoceněné uměníčko.

Bazilika svaté krve. Pro mě to minule bylo trošku zklamání, ale tentokrát tu byly paradoxně měnší fronty a my se dostali přímo k té ampuli s Ježíšovou krví. Upřímně, moc tomu nevěřim, je fakt, že by ta krev byla 2 000 let stará a já nevím, co takováhle doba dokáže s podobou krve, ale tomu obsahu, co jsem tam viděla, zkrátka moc nevěřim. :D

Náměstí Jana van Eycka, možná moje nejoblíbenější místo v Bruggách. Moc se mi líbí pohled na ten mostek opodál.

Náměstí právě z toho mostku. :)

Bruggy jsou bohaté na kostely, je jich tam opravdu mnoho. To, co jsme našli v jednom z nich, to jsme ale opravdu nečekali. Ve městě zrovna probíhala nějaká výstava nebo projekt (jeho části jste viděli již na předešlých fotkách, byly to ty, kde se daly nalézt anglické nápisy). A v tomto kostele to byl jeden velký projekt. :D Ale jak já od té doby říkám - dejte do kostela houpačky a hned bude víc věřících!
A nebesa dala odpověď...

Bazének uprostřed kostela? No proč ne?

On celkově byl ten kostel asi nějakej "modernější", protože ten Ježíš mi taky nepřijde úplně normální a to je to regulérní součást kostela a ne výstavy.

Zázraky v přímém přenosu!

Houpačka!

A zvenku tak nenápadný, co?

Další část projektu se nacházela i v místě zvaném Begijnhof, což je takový klášter ve formě vesničky ve městě, řekla bych. Vtip této výstavy byl v tom, že stromové domečky pro děti byly nainstalovány v místě, kam by děti chodit neměly (kvůli tichu a asi i těm jeptiškám). Vtipný mi přišlo i to, že se na ty domečky stejně nebylo jak dostat.

Pokušení everywhere. A tak jsem taky nakoupila, protože takový ty klouboučky barevný, co tu vidíte, jsem vůbec neznala. Jsou to cuberdons, značně populární mlsky. A jsou moc dobrý, takový ovocný, trošku želé.

V Bruggách se nám ještě podařilo navštívit: City Hall (6 euro), což za to stojí, mlýn (4 eura) v té řadě mlýnů co se nachází severovýchodně od centra, Adornes Estate (7 euro), což je hrobka jedné bohaté rodiny a tu hrobku můžete vidět na následující fotce. Ve filmu právě tuto hrobku použili jako baziliku svaté krve. Asi jim ta hrobka přišla zajímavější. No a viděli jsme i plno kostelů a samozřejmě jsme našli i besídky v parku. Ani tady (ani v Antverpách) jsem si městskou kartičku nekupovali a vyšlo nás to srovnatelně, možná líp, když jsme platili normálně vstupy. Ale taky jsme nechtěli navštívit takový komerčnější věci jako je Muzeum hranolek třeba. To už by se potom s tou kartičkou vyplatilo.

Naše boží snídaně!

Co pro mě může být víc, než vidět velkou fotku Jeffa Bridgese v Bruggách? :D <3

Takže tak, to je téměř závěr mého "vyprávění". Ještě bych se ale vrátila k jídlu a tak. Poblíž hostelu byl Joe's Bar, což vede moc příjemný padesátník a je to fajn místo. Pán si s váma i pokecá a někdo z jeho známých studoval v ČR, takže to zvýšilo jeho zájem o nás. Pobyli jsme tam dva večery a Muž si tam vyzkoušel několik piv. (A byl veselej.) ALE teď jedna důležitá věc! Když jsme si šli trošku odpočinout (vlastně ten druhý den) na pokoj před tím, než půjdeme hledat restauraci na večeři, zjistili jsme, že restaurace v našem hostelu je otevřená! Rychle jsem se tam usadili a udělali jsme dobře. Všude byly rezervačky a během pár minut se příjemný prostor restaurace naplnil k prasknutí. Pochutnali jsme si tak moc, že jsme hned udělali rezervaci na druhý den. Oba dny jsem si tam dala lasgne, pokaždý jiný a nevim, jestli jsem kdy jedla lepší. Průvodce opravdu nelhal, naopak, mohly by u toho být vykřičníky s poznámkou Sem fakt jakože nutně musíte jít jíst!!! Takže jsme usínali fakt přejedený. A fakt uťapkaný. Ale Bruggy jsou opravdu nádherný, kdybych nevěděla, co s penězma, hned si tam koupím jeden z těch gotických baráčků!

Po naší poslední noci v Bruggách nás hned brzo ráno čekal odjezd z nádraží na letiště Charleroi. Opět se společností Flibco. Na stanoviště těchto busů jsem se musela jít přeptat do infocentra, protože mi to nebylo úplně jasný a vlastně ani po výkladu slečny jsem to moc nepochopila. Ale nakonec se nám to podařilo najít, i když jsem měla docela nervy, jestli vůbec stojíme dobře a jestli nám to nakonec neujede. Naše poslední ráno bylo opět ubrečené, doplahočili jsme se zmoklí do busu a užili si asi dvouhodinovou cestu na letiště. A odtud směr Praha.

A naposled ještě můj zlatý rádce.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.